Fuhgeddaboudit! Right!? (Poll, sort of...) en

By dodge_911 on Tuesday 12 June 2018 00:25 - Comments (64)
Categories: Blog, FYI, YouTube, Views: 2.427

So, long story short, the old posts are back.
It's too nice of an archive of information (and a bitch to repost elsewhere }> )

Long story long, last week I received a old-school telephone call from community manager Ginz for a chat about all that was happening over here on Tweakblogs. We had a really nice talk and he asked me about my ideas regarding TweakBlogs and the use of referrals on it. Mine was only the first in a series of chats he had, and on top of that, fellow TweakBlogger Frozen ran a nice survey regarding the TweakBlog reader's perspective on things, with some very surprising results.
All of that culminated in a 'formal' ruling regarding the use of referral links. As that was mainly what was contested in my posts over the years, I'm bringing them back.
Why use affiliate/referral links at all? Because reasons.

Now, what about future posts? Well, that's where you come in, my dear reader.

Should I keep my TweakBlog a blog, where I (can) rant from time to time about some a**hole flaggin' my vids on YouTube or do I bring back my videos including bit.ly'd affiliate links (because reasons) to TweakBlogs?
Your call O-)
Leave a comment below using #videosyes or #videosno.
Poll closes somewhere this weekend.

[UPDATE] poll closed, the #videosyes have it!

Volgende: No in-car line-in/aux/bt? No problem! Testing a Xiaomi Roidmi 3S smart car charger 15-06 No in-car line-in/aux/bt? No problem! Testing a Xiaomi Roidmi 3S smart car charger
Volgende: [UPDATE : Strike cleared] Someone REALLY doesn't like Orico cables. 05-06 [UPDATE : Strike cleared] Someone REALLY doesn't like Orico cables.

Comments


By Tweakers user Tweakez, Tuesday 12 June 2018 08:08

#videosyes ! Good to have you back!

By Tweakers user Frozen, Tuesday 12 June 2018 09:08

I don't mind, do whatever feels right. It's your blog after all! :)

[Comment edited on Tuesday 12 June 2018 09:09]


By Tweakers user driel24, Tuesday 12 June 2018 09:31

#videosyes

For me, this is an important Tweakblog. Please STAY here.
I always use this blog, buying cables, powerbanks etc etc.

In my opinion, referral links are no problem, as it takes a lot of work to produce the video's
and reviews.

As long as it stays objective, I don't mind that you receive something for the good work.
To be honest, it is difficult to receive the goods from a factory/company
and after that giving them a bad review.
But i have the feeling that this is in good hands with this tweakblog

By Tweakers user sebastius, Tuesday 12 June 2018 10:05

Gewoon allebei: dus de reviews en de rants. Persoonlijk heb ik niks met videoreviews, maar kennelijk is dat jouw verdienmodel. Mij prima.


By Tweakers user Budha, Tuesday 12 June 2018 11:38

Ik begrijp de redenen. Zoals ik het lees zijn het argumenten waarom er een uitzondering zou moeten worden gemaakt op verder heel logische regels. De basis voor die uitzondering is een geval van onderling vertrouwen. Jij hebt een reputatie als betrouwbare, onafhankelijke reviewer.

Mij doet dit denken aan Jos van Rey. Een politicus die het vertrouwen van een groot deel van de lokale bevolking geniet en op basis daarvan het voorrecht claimde om buiten de lijntjes te kleuren. Wellicht met de beste intenties, maar dat is geen reden om met de regels te breken. Deze vergelijking is overigens absoluut niet bedoelt als een aanval! Het gaat mij slechts om de parallellen.

Wat mij betreft zijn de regels van Tweakers logisch en zeer te rechtvaardigen omdat het de gebruikers behoedt. Dat deze regels ook wel eens negatief kunnen uitpakken voor goed bedoelende personen is spijtig, maar zo zij het.

Persoonlijk heb ik minder moeite met referrals dan met gemaskeerde links. Die zouden nooit moeten worden toegelaten, want er kan wel van alles achter zitten.

By Tweakers user TommyboyNL, Tuesday 12 June 2018 11:40

#videosno Als ik je video's wil zien, abonneer ik wel op je youtube kanaal.

By Tweakers user ranjo, Tuesday 12 June 2018 12:19

Qua vorm lees ik liever reviews dan het kijken van video's. Gelukkig zijn in jouw youtube video's goede samenvattingen te lezen, dus zoek ik die altijd op. Fijn dat je terug bent op tweakblogs! ik volg niet zo veel youtube kanalen dus ik vind het wel fijn dat jouw reviews via tweakblogs lopen.

By Tweakers user marti28, Tuesday 12 June 2018 12:28

#videosyes

'Nuff said.

By Tweakers user Kecin, Tuesday 12 June 2018 12:47

Lekker doen waar je zelf zin in hebt :).

By Tweakers user hilgo, Tuesday 12 June 2018 13:31

#videosyes omdat ik dankzij jouw reviews nu puike kabels & powerbanks heb voor het hele gezin _/-\o_


By Tweakers user RobinHood, Tuesday 12 June 2018 13:37

Puur enkel en alleen een video "dumpen", tja, daarvoor zijn tweakblogs imho niet gemaakt.

Video plaatsen en wat tekstuele uitleg erbij, gewoon een korte samenvatting, daar kan ik geen nee tegen zeggen, want wat je doet is wel gewoon van goede kwaliteit :)

By Tweakers user shadvet, Tuesday 12 June 2018 13:45

Ik kom inderdaad naar deze blog voor wanneer ik een kabeltje nodig heb, maar ik spoel vooruit naar de conclusie. Zou het erg op prijs stellen als deze er in tekst ook bij stond.
Dan wil ik ook best een referral link gebruiken wanneer ik een product koop.

By Tweakers user dehardstyler, Tuesday 12 June 2018 14:23

#videosyes Ik waardeer je video's en ik vind best dat je geld mag verdienen als je er vele uren in moet steken, voor niks gaat de zon op. ;)

By Tweakers user Kiswum, Tuesday 12 June 2018 14:23

Gewoon Nederlandstalige blogs als het over Tweakers gaat en reviews in de taal die je zelf zou willen.

Nu alles duidelijk is, is het (hopelijk) simpel:

Bij elke blog met een gesponsord artikel, even aangeven dat je het product hebt gekregen (zie punt 2 van de nieuwe regels).
Als er iets schuilgaat achter een link: per link aangeven dat het een referral/reclame is (zie punt 4 van de nieuwe regels).

bit.ly zonder vreemde link erachter? Dan is geen uitleg nodig, men moet er vanuit gaan dat het geen referral link is.
Bit.ly met een afilliate erachter en zonder uitleg? Dan kom je terecht in dit soort topics: Spammer / Referral link gespot op Tweakblogs. Ik zal je blogs of DM hier niet meer mee vervuilen (dat beloof ik :)).

Wat mij betreft mag je alles posten, maar puur een video / foto plaatsen zonder inleiding en eventueel een conclusie zou jammer zijn, maar het is je eigen blog. Voor je publiek is het dus beter om bij een review ook hier de conclusie neer te zetten, het zal je reputatie meer goed dan kwaad doen.

Welkom terug, maar je bent volgens mij actiever geweest dan ooit ;)

By Tweakers user dehardstyler, Tuesday 12 June 2018 14:24

TommyboyNL wrote on Tuesday 12 June 2018 @ 11:40:
#videosno Als ik je video's wil zien, abonneer ik wel op je youtube kanaal.
En binnenkort klik je dus niet meer op de Tweakblogs van Dodge. }>

By Tweakers user dodge_911, Tuesday 12 June 2018 17:28

Tweakez wrote on Tuesday 12 June 2018 @ 08:08:
#videosyes ! Good to have you back!
Thanks man. We'll have to wait and see if I'm back back, but things are lookin' good as of this moment in time.

By Tweakers user dodge_911, Tuesday 12 June 2018 17:29

Frozen wrote on Tuesday 12 June 2018 @ 09:08:
I don't mind, do whatever feels right. It's your blog after all! :)
Thanks man, but I wanted to know if they were welcome.
There's been some criticism of videos on tweakblogs.

By Tweakers user dodge_911, Tuesday 12 June 2018 17:33

driel24 wrote on Tuesday 12 June 2018 @ 09:31:
#videosyes

For me, this is an important Tweakblog. Please STAY here.
I always use this blog, buying cables, powerbanks etc etc.

In my opinion, referral links are no problem, as it takes a lot of work to produce the video's
and reviews.

As long as it stays objective, I don't mind that you receive something for the good work.
To be honest, it is difficult to receive the goods from a factory/company
and after that giving them a bad review.
But i have the feeling that this is in good hands with this tweakblog
Thx buddy! We'll have to wait and see if I'm back for good, but as it stands, things are lookin' pretty good for a return to tweakblogs.
Regarding objectivity : I'm lucky I can work with measurable things that can be interpreted by anyone with a basic knowledge of electronics. And I try to remain objective, if it's bad, then I tell you it's bad.
Of course, being able to pick and choose the things I want to review helps, I usually pick good stuff so it seems :)

By Tweakers user dodge_911, Tuesday 12 June 2018 17:35

sebastius wrote on Tuesday 12 June 2018 @ 10:05:
Gewoon allebei: dus de reviews en de rants. Persoonlijk heb ik niks met videoreviews, maar kennelijk is dat jouw verdienmodel. Mij prima.
Verdienmodel is veel gezegd, want echt verdienen doe ik er niet aan. Het helpt wel een beetje de krater dichten die de meetapparatuur geslagen heeft in het budget :)
Als ik er echt grof mee wilde verdienen, had ik mijn channel wel gemonetized.
Maar, wel fijn om te horen dat ook jij voor 'n terugkeer bent :)

By Tweakers user dodge_911, Tuesday 12 June 2018 17:39

Budha wrote on Tuesday 12 June 2018 @ 11:38:
Ik begrijp de redenen. Zoals ik het lees zijn het argumenten waarom er een uitzondering zou moeten worden gemaakt op verder heel logische regels. De basis voor die uitzondering is een geval van onderling vertrouwen. Jij hebt een reputatie als betrouwbare, onafhankelijke reviewer.

Mij doet dit denken aan Jos van Rey. Een politicus die het vertrouwen van een groot deel van de lokale bevolking geniet en op basis daarvan het voorrecht claimde om buiten de lijntjes te kleuren. Wellicht met de beste intenties, maar dat is geen reden om met de regels te breken. Deze vergelijking is overigens absoluut niet bedoelt als een aanval! Het gaat mij slechts om de parallellen.

Wat mij betreft zijn de regels van Tweakers logisch en zeer te rechtvaardigen omdat het de gebruikers behoedt. Dat deze regels ook wel eens negatief kunnen uitpakken voor goed bedoelende personen is spijtig, maar zo zij het.

Persoonlijk heb ik minder moeite met referrals dan met gemaskeerde links. Die zouden nooit moeten worden toegelaten, want er kan wel van alles achter zitten.
Ten eerste, dank voor de lovende woorden.
Zoals het nu staat, is die uitzondering op de regels er, voor tweakblogs, en daar ben ik ook heel blij mee. Ik heb er geen problemen mee om te vermelden dat 't om affiliate links gaat. Ik heb ook netjes al in de colofon vermeld dat ik affiliate links gebruik.
Dat gebeurt vanaf nu ook in elke nieuwe post (als ik mag terugkomen ;))

Helaas ken ik niets van de Nederlandse politiek, dus ik weet niet precies wat die man gedaan heeft.

[Comment edited on Tuesday 12 June 2018 17:43]


By Tweakers user dodge_911, Tuesday 12 June 2018 17:44

ranjo wrote on Tuesday 12 June 2018 @ 12:19:
Qua vorm lees ik liever reviews dan het kijken van video's. Gelukkig zijn in jouw youtube video's goede samenvattingen te lezen, dus zoek ik die altijd op. Fijn dat je terug bent op tweakblogs! ik volg niet zo veel youtube kanalen dus ik vind het wel fijn dat jouw reviews via tweakblogs lopen.
Sinds het overleg met pcdealer over de inhoud van mijn videoposts, heb ik die wat bijgestuurd, en probeer ik minstens de conclusie over te nemen in tweakblog-post.
Maar goed om te horen dat je pro return bent :)

By Tweakers user dodge_911, Tuesday 12 June 2018 17:45

Kecin wrote on Tuesday 12 June 2018 @ 12:47:
Lekker doen waar je zelf zin in hebt :).
Dat deed ik al :) Maar nu mag het dus :)

By Tweakers user dodge_911, Tuesday 12 June 2018 17:46

hilgo wrote on Tuesday 12 June 2018 @ 13:31:
#videosyes omdat ik dankzij jouw reviews nu puike kabels & powerbanks heb voor het hele gezin _/-\o_
Kijk aan, een happy 'customer' :D Thx man!

By Tweakers user dodge_911, Tuesday 12 June 2018 17:48

RobinHood wrote on Tuesday 12 June 2018 @ 13:37:
Puur enkel en alleen een video "dumpen", tja, daarvoor zijn tweakblogs imho niet gemaakt.

Video plaatsen en wat tekstuele uitleg erbij, gewoon een korte samenvatting, daar kan ik geen nee tegen zeggen, want wat je doet is wel gewoon van goede kwaliteit :)
Dus een post zoals deze is okay dan ?
DodgeReviews: Sun's out, panel's out! BlitzWolf BW-L3 28W 3.8A SunPower folda...
Maar dan met productlink in de post, met vermelding van affiliate/referral. Deal?

Enne thanks ;)

By Tweakers user dodge_911, Tuesday 12 June 2018 17:50

shadvet wrote on Tuesday 12 June 2018 @ 13:45:
Ik kom inderdaad naar deze blog voor wanneer ik een kabeltje nodig heb, maar ik spoel vooruit naar de conclusie. Zou het erg op prijs stellen als deze er in tekst ook bij stond.
Dan wil ik ook best een referral link gebruiken wanneer ik een product koop.
Sinds het overleg met pcdealer over de inhoud van mijn videoposts, heb ik die wat bijgestuurd, en probeer ik minstens de conclusie over te nemen in tweakblog-post.
Dus posts zoals deze :
DodgeReviews: Sun's out, panel's out! BlitzWolf BW-L3 28W 3.8A SunPower folda...
Maar dan met productlink in de post, met vermelding van affiliate/referral.
Da's naar jouw mening geen 'dump'?

[Comment edited on Tuesday 12 June 2018 17:53]


By Tweakers user dodge_911, Tuesday 12 June 2018 17:52

dehardstyler wrote on Tuesday 12 June 2018 @ 14:23:
#videosyes Ik waardeer je video's en ik vind best dat je geld mag verdienen als je er vele uren in moet steken, voor niks gaat de zon op. ;)
Verdienen is veel gezegd, als ik ook break-even draai is het mij al lang goed ;)
Bedankt voor de waardering, dat levert mij (persoonlijk) meer dan 1000 affiliate links kunnen.

By Tweakers user dodge_911, Tuesday 12 June 2018 17:54

Kiswum wrote on Tuesday 12 June 2018 @ 14:23:
Gewoon Nederlandstalige blogs als het over Tweakers gaat en reviews in de taal die je zelf zou willen.

Nu alles duidelijk is, is het (hopelijk) simpel:

Bij elke blog met een gesponsord artikel, even aangeven dat je het product hebt gekregen (zie punt 2 van de nieuwe regels).
Als er iets schuilgaat achter een link: per link aangeven dat het een referral/reclame is (zie punt 4 van de nieuwe regels).

bit.ly zonder vreemde link erachter? Dan is geen uitleg nodig, men moet er vanuit gaan dat het geen referral link is.
Bit.ly met een afilliate erachter en zonder uitleg? Dan kom je terecht in dit soort topics: Spammer / Referral link gespot op Tweakblogs. Ik zal je blogs of DM hier niet meer mee vervuilen (dat beloof ik :)).

Wat mij betreft mag je alles posten, maar puur een video / foto plaatsen zonder inleiding en eventueel een conclusie zou jammer zijn, maar het is je eigen blog. Voor je publiek is het dus beter om bij een review ook hier de conclusie neer te zetten, het zal je reputatie meer goed dan kwaad doen.

Welkom terug, maar je bent volgens mij actiever geweest dan ooit ;)
Dus ranten in het Nederlands, en reviewen in het Engels. Deal :D
En ik heb al/nog een rant klaar ivm YouTube ;)

Ik heb het al 'n paar keer vermeld, maar dus voor de goeie orde :
posts zoals deze :
DodgeReviews: Sun's out, panel's out! BlitzWolf BW-L3 28W 3.8A SunPower folda...
Maar dan met productlink in de post, met vermelding van affiliate/referral.
Helemaal goed oftochnognie?

En jah, echt wegwg was ik niet echt, h ? O-)

[Comment edited on Tuesday 12 June 2018 18:24]


By Tweakers user dodge_911, Tuesday 12 June 2018 17:57

TommyboyNL wrote on Tuesday 12 June 2018 @ 11:40:
#videosno Als ik je video's wil zien, abonneer ik wel op je youtube kanaal.
Helemaal goed, dan doe je dat toch gewoon en klik je enkel nog op m'n rants :)
dehardstyler wrote on Tuesday 12 June 2018 @ 14:24:
[...]


En binnenkort klik je dus niet meer op de Tweakblogs van Dodge. }>
Jawel, de rants! :D


By Tweakers user Kiswum, Tuesday 12 June 2018 19:42

dodge_911 wrote on Tuesday 12 June 2018 @ 17:54:
[...]

Dus ranten in het Nederlands, en reviewen in het Engels. Deal :D
En ik heb al/nog een rant klaar ivm YouTube ;)

Ik heb het al 'n paar keer vermeld, maar dus voor de goeie orde :
posts zoals deze :
DodgeReviews: Sun's out, panel's out! BlitzWolf BW-L3 28W 3.8A SunPower folda...
Maar dan met productlink in de post, met vermelding van affiliate/referral.
Helemaal goed oftochnognie?

En jah, echt wegwg was ik niet echt, h ? O-)
Zo is het inderdaad erg goed. Als het een gesponsord product is, dan zal je dat heel kort moeten aanstippen. Dat kan gewoon met een zin als: this item is received in exchange for a full review, ofzoiets. (Niet mijn "wet", maar van het ACM en Tweakers).

Veel plezier met je komende blogs!

By Tweakers user dodge_911, Tuesday 12 June 2018 19:49

Kiswum wrote on Tuesday 12 June 2018 @ 19:42:
[...]
J

Zo is het inderdaad erg goed. Als het een gesponsord product is, dan zal je dat heel kort moeten aanstippen. Dat kan gewoon met een zin als: this item is received in exchange for a full review, ofzoiets. (Niet mijn "wet", maar van het ACM en Tweakers).

Veel plezier met je komende blogs!
→ Information
This BlitzWolf BW-L3 dual port foldable 28W solar charger was provided to me by BlitzWolf
Staat er toch in andere termen?
Of nog uitbreiden met "free of charge for a full review."?

[Comment edited on Tuesday 12 June 2018 20:14]


By Tweakers user Kiswum, Tuesday 12 June 2018 20:21

Sorry, je hebt gelijk. Ik las over deze zin heen:
charger was provided to me by BlitzWolf
Ik vind het erg goed dat je iets met de feedback doet! In dit geval stond het er dus al netjes in. Het klopt dus helemaal zoals Tweakers het in gedachten heeft.
Toppie!

By Tweakers user dodge_911, Tuesday 12 June 2018 20:22

Kiswum wrote on Tuesday 12 June 2018 @ 20:21:
Sorry, je hebt gelijk. Ik las over deze zin heen:

[...]


Ik vind het erg goed dat je iets met de feedback doet! In dit geval stond het er dus al netjes in. Het klopt dus helemaal zoals Tweakers het in gedachten heeft.
Toppie!
De laatste revisieronde met pcdealer was vruchtbaar :)
Ik wil gewoon iedereen aan 'n goeie powerbank/lader/kabel helpen, maar dan wel op mijn manier. Nu kan dat :)

[Comment edited on Tuesday 12 June 2018 20:23]


By Tweakers user Ramon 73, Tuesday 12 June 2018 21:49

#videosno Als ik een filmpje wil zien dan check ik je kanaal wel. Ben ook geabonneerd, dus zie het vanzelf. Hier linken is imho alleen jagen op publiek.

By Tweakers user dodge_911, Tuesday 12 June 2018 22:12

Ramon 73 wrote on Tuesday 12 June 2018 @ 21:49:
#videosno Als ik een filmpje wil zien dan check ik je kanaal wel. Ben ook geabonneerd, dus zie het vanzelf. Hier linken is imho alleen jagen op publiek.
Okay, klare taal. Maar wat iemand, om weet ik wat voor reden geen YouTube account wil?
Je kan dan zeggen : die kan op je Twitter terecht. En dan kan je het verder vast wel aanvullen.
Tenminste 1 user heeft al aangegeven via Tweakblogs op de hoogte te willen blijven van video's. Dus het is geen puur theoretische situatie.

[Comment edited on Tuesday 12 June 2018 22:13]


By Tweakers user synoniem, Tuesday 12 June 2018 22:39

Mijn standpunt heb je in het begin van de discussie al kunnen lezen. Zolang je erbij vermeldt dat het een gesponsord product is en dat een link een referral bevat is het voor mij geen enkel probleem. Zelfs al zou je er geld aan over houden.

By Tweakers user siteoptimo, Wednesday 13 June 2018 05:58

#videosyes

Ik heb betere oplaadkabels en kabels door jouw posts. Ik volg niemand op YouTube, omdat dat alweer een kanaal is die ik erbij moet nemen dan. Maar op tweakers passeer ik vaak genoeg. Welkom terug dodge_911.


By Tweakers user BounceMeister, Wednesday 13 June 2018 07:36

#videosyes
Je maakt handige videoreviews waar best wel een referral-link bij mag staan (zolang je dat eerlijk vermeldt). Waarom zou tweakers.net de enige mogen zijn die verdient aan jouw bijdrage aan de community?

By Tweakers user dylan111111, Wednesday 13 June 2018 08:54

#videosyes

Je video's zijn top!
Helaas heb ik niet altijd alle tijd om alles te bekijken, een stukjes boven of onder de video met (snelle) + of - punten zou een leuke toevoeging zijn!

By Tweakers user dodge_911, Wednesday 13 June 2018 09:14

synoniem wrote on Tuesday 12 June 2018 @ 22:39:
Mijn standpunt heb je in het begin van de discussie al kunnen lezen. Zolang je erbij vermeldt dat het een gesponsord product is en dat een link een referral bevat is het voor mij geen enkel probleem. Zelfs al zou je er geld aan over houden.
Duidelijk! Thanks :)

By Tweakers user dodge_911, Wednesday 13 June 2018 09:14

siteoptimo wrote on Wednesday 13 June 2018 @ 05:58:
#videosyes

Ik heb betere oplaadkabels en kabels door jouw posts. Ik volg niemand op YouTube, omdat dat alweer een kanaal is die ik erbij moet nemen dan. Maar op tweakers passeer ik vaak genoeg. Welkom terug dodge_911.
Nog 'n happy customer :)
Thanks!

By Tweakers user dodge_911, Wednesday 13 June 2018 09:16

BounceMeister wrote on Wednesday 13 June 2018 @ 07:36:
#videosyes
Je maakt handige videoreviews waar best wel een referral-link bij mag staan (zolang je dat eerlijk vermeldt). Waarom zou tweakers.net de enige mogen zijn die verdient aan jouw bijdrage aan de community?
dylan111111 wrote on Wednesday 13 June 2018 @ 08:54:
#videosyes

Je video's zijn top!
Helaas heb ik niet altijd alle tijd om alles te bekijken, een stukjes boven of onder de video met (snelle) + of - punten zou een leuke toevoeging zijn!
Thanks heren!
Ik heb de laatste tijd de conclusie gewoon onder de video gezet, ik werk niet echt met plus- en minpunten, helaas...

By Tweakers user Danny.G, Wednesday 13 June 2018 09:36

#videoyes, but the occasional rants are fine too. :P

By Tweakers user thefal, Wednesday 13 June 2018 09:36

#videosyes
Ik heb je weleens "fanmail" gestuurd, dat was niet voor niks ;) groot fan van je video's hier!

By Tweakers user SinergyX, Wednesday 13 June 2018 15:36

affiliate/referral
Het mooie woordje wat inmiddels een abstracte definitie heeft gekregen met uitsluitend URL's waar 'ref=%%%' is staat vermeld. Wat doet zo'n link dan eigenlijk meer, of waarom is het dan ondergewenst?


Waarom mag een prominent reviewer (die zijn producten zelfs gratis 'krijgt') zijn producten ophemelen met duidelijke vermelding waar hij vandaan komt, of mogen random video's en links naar websites wel gewoon (volgens mij bestaat er al sinds http1.0 de referral ID), allemaal indirecte zaken waarmee de poster/bedrijf indirect zijn voordeel uit haalt, wat is dan verschillend met gewoon een hard-url waarvan je weet dat dit een referral is?


By Tweakers user dodge_911, Wednesday 13 June 2018 16:14

Danny.G wrote on Wednesday 13 June 2018 @ 09:36:
#videoyes, but the occasional rants are fine too. :P
Mkay, deal :)

By Tweakers user dodge_911, Wednesday 13 June 2018 16:15

thefal wrote on Wednesday 13 June 2018 @ 09:36:
#videosyes
Ik heb je weleens "fanmail" gestuurd, dat was niet voor niks ;) groot fan van je video's hier!
Thanks man!

By Tweakers user dodge_911, Wednesday 13 June 2018 16:17

SinergyX wrote on Wednesday 13 June 2018 @ 15:36:
[...]

Het mooie woordje wat inmiddels een abstracte definitie heeft gekregen met uitsluitend URL's waar 'ref=%%%' is staat vermeld. Wat doet zo'n link dan eigenlijk meer, of waarom is het dan ondergewenst?


Waarom mag een prominent reviewer (die zijn producten zelfs gratis 'krijgt') zijn producten ophemelen met duidelijke vermelding waar hij vandaan komt, of mogen random video's en links naar websites wel gewoon (volgens mij bestaat er al sinds http1.0 de referral ID), allemaal indirecte zaken waarmee de poster/bedrijf indirect zijn voordeel uit haalt, wat is dan verschillend met gewoon een hard-url waarvan je weet dat dit een referral is?
Heb ik al uitgelegd : because reasons.

En ik hemel niks op, ik interpreteer data en geef daar mijn oordeel over.

By Tweakers user P1nGu1n, Wednesday 13 June 2018 16:45

#videosyes

Het besluit m.b.t. referrals ben ik het ook mee eens. Referrals mogen van mij, transparantie vind ik het belangrijkste. Geef het aan als het een referral link is, dan kan men zelf een weloverwogen besluit nemen op de link te klikken of om deze linksno pun intended te laten liggen. Idem dito voor sponsored producten.


By Tweakers user Lazarus71, Wednesday 13 June 2018 19:53

#videosyes

Overigens waardeer ik het altijd extra als een video wordt voorzien van een begeleidende tekst en/of conclusie.
Ten aanzien van de details betreffende referral / afilliate links sluit ik mij aan bij Kiswum.
Transparantie maakt voor mij het verschil.

Bedankt voor je 'naslagwerken'. :*)

By Tweakers user PcDealer, Wednesday 13 June 2018 22:27

dodge_911 wrote on Tuesday 12 June 2018 @ 19:49:
[...]
Staat er toch in andere termen?
Of nog uitbreiden met "free of charge for a full review."?
"provided" is erg algemeen. Je eigen suggestie geeft het volledige plaatje. #transparantie


By Tweakers user dodge_911, Thursday 14 June 2018 10:15

P1nGu1n wrote on Wednesday 13 June 2018 @ 16:45:
#videosyes

Het besluit m.b.t. referrals ben ik het ook mee eens. Referrals mogen van mij, transparantie vind ik het belangrijkste. Geef het aan als het een referral link is, dan kan men zelf een weloverwogen besluit nemen op de link te klikken of om deze linksno pun intended te laten liggen. Idem dito voor sponsored producten.
Thanks voor je reactie, duidelijk :)


By Tweakers user dodge_911, Thursday 14 June 2018 10:24

Lazarus71 wrote on Wednesday 13 June 2018 @ 19:53:
#videosyes

Overigens waardeer ik het altijd extra als een video wordt voorzien van een begeleidende tekst en/of conclusie.
Ten aanzien van de details betreffende referral / afilliate links sluit ik mij aan bij Kiswum.
Transparantie maakt voor mij het verschil.

Bedankt voor je 'naslagwerken'. :*)
Dus, zoals de laatste maand de video's verschenen waren ze okay voor jou?
Korte inleiding, eventuele resultaten en conclusie. En daar vanaf nu links onder met vermelding van affiliate/referral.
PcDealer wrote on Wednesday 13 June 2018 @ 22:27:
[...]

"provided" is erg algemeen. Je eigen suggestie geeft het volledige plaatje. #transparantie
Ik vind dat ik daarmee in orde ben als ik zeg dat een item mij toegestuurd werd door de fabrikant en ik aangeef dat een link een referral/affiliate link is.
Ik ga met alle bovenstaande meningen rekening houden (op die met #videosno na) maar dat wil niet zeggen dat ik ook elke suggestie ga gebruiken.

By Tweakers user JDizzle, Thursday 14 June 2018 13:34

#videosyes zoals aangegeven door anderen, zolang er transparantie is is er niets aan de hand.

By Tweakers user dodge_911, Friday 15 June 2018 08:55

JDizzle wrote on Thursday 14 June 2018 @ 13:34:
#videosyes zoals aangegeven door anderen, zolang er transparantie is is er niets aan de hand.
Thanks! Duidelijk.

By Tweakers user Stef_Venner, Tuesday 26 June 2018 12:58

Eerlijk gezegd geniet ik van je video's! Raad vaak mensen kabels aan die jij test.
Dat er referrals in staan? Ik vind het geen probleem!

Reviews maken over producten kost erg veel tijd en moeite, en daar staat in mijn beleving toch wel een vergoeding voor in de plaats. Het scheelt mensen zoveel tijd tegenover als ze het zelf moeten uitzoeken!

By Tweakers user dodge_911, Tuesday 26 June 2018 17:15

Stef_Venner wrote on Tuesday 26 June 2018 @ 12:58:
Eerlijk gezegd geniet ik van je video's! Raad vaak mensen kabels aan die jij test.
Dat er referrals in staan? Ik vind het geen probleem!

Reviews maken over producten kost erg veel tijd en moeite, en daar staat in mijn beleving toch wel een vergoeding voor in de plaats. Het scheelt mensen zoveel tijd tegenover als ze het zelf moeten uitzoeken!
Thanks man :)

In order to comment on this post you need to be logged in. Use this link to log in when you are already a registered user. If you don't have an account you can create one here.